Erasmus+
Program Erasmus+
Naše škola se mezinárodním projektům spolupráce škol věnuje od roku 2012 a za tu dobu jich úspěšně realizovala již pět. V současné době jsme součástí šestého projektu a také jako zkušená škola máme podanou žádost o akreditaci v programu Erasmus+.
Bližší informace k projektům Erasmus+ na naší škole jsou prezentovány společně s fotografiemi ZDE.
Probíhající projekt:
Engaging Learners through Escape Games to Achieve SDGs
Český název: Vzdělávání žáků prostřednictvím únikových her za účelem dosažení cílů udržitelného rozvoje
Číslo projektu: 2024-1-CZ01-KA220-000254191
Termín: 1. 10. 2024 – 30. 9. 2026
Partnerské organizace:
- DIEFTHINSI PROTOBATMIAS EKPAIDEFSIS FTIOTIDAS, Řecko
- Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği, Turecko
- Agrupamento de Escolas Trigal de Santa Maria, Portugalsko
- Second You, Irsko
- Daugmales pamatskola, Lotyšsko
Jedná se o mezinárodní projekt spolupráce škol, vzdělávacích institucí i jedné neziskové organizace, naše škola je hlavním koordinátorem tohoto projektu. Projekt má zkrácený název „STEAMscape pro udržitelnost“ a propojuje STEAM vzdělávání (Science – věda, Technology – technologie, Engineering – inženýrství, Art – umění, Mathematics – matematika) s udržitelným rozvojem prostřednictvím inovativního učení založeného na únikových hrách (escape games). Cílem projektu je zvýšit porozumění žáků změně klimatu, udržitelné spotřebě a čisté energii a zároveň podpořit jejich zájem o STEAM předměty propojením s reálnými problémy. Projekt poskytne pedagogům nástroje pro efektivní integraci STEAM a environmentálního vzdělávání, a zajišťuje rovný přístup ke kvalitnímu vzdělání. Prostřednictvím interaktivních únikových her, workshopů a online zdrojů projekt podporuje digitální gramotnost, kritické myšlení a evropskou spolupráci ve vzdělávání a rovněž zavádění inovativních metod do výuky. Součástí projektu budou pracovní výjezdy vybraných učitelů do partnerských zemí. První setkání proběhne v ČR, další pak v Lotyšsku, Portugalsku a Řecku.
Hlavní přínosy projektu pro vyučující: Učitelé získají přístup k inovativním výukovým materiálům, včetně interaktivních únikových her, které jim pomohou efektivně integrovat STEAM a environmentální vzdělávání do své výuky. Projekt také nabízí workshopy a školení zaměřené na digitální gramotnost, výuku založenou na hrách a STEAM vzdělávání, což zvýší profesní kompetence vyučujících. Projekt podporuje evropskou spolupráci, což umožní učitelům sdílet osvědčené postupy, zkušenosti a učební materiály s kolegy z různých zemí.
Hlavní přínosy projektu pro žáky: Zvýšený zájem o STEAM předměty – projekt propojuje STEAM obory s reálnými problémy, jako je změna klimatu a udržitelná spotřeba, což zvyšuje jejich atraktivitu a relevantnost pro žáky. Prostřednictvím interaktivních únikových her a digitálních nástrojů bude u žáků rozvíjena schopnost kritického myšlení a digitální gramotnost, což jsou klíčové dovednosti pro budoucnost. Žáci také získají hlubší porozumění klíčovým environmentálním problémům a budou motivováni k tomu, aby se aktivně podíleli na jejich řešení.
Ukončené projekty:
Youngsters of Generation Z Learning to Manage and Control the Technology in a Positive Way by Robocoding
Český název: Mládež generace Z učící se ovládat a řídit používání technologií pomocí robotického kódování
Číslo projektu: 2020-1-FR01-KA229-079742_2
Termín: září 2020 – srpen 2023
Partnerské školy:
• College Saint Michel, Nort-sur-Erdre, Francie (hlavní koordinátor)
• Konya Selçuklu Hamidiye Imam Hatip Ortaokulu, Konya, Turecko
• Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto Portugal da Silva, Funchal, Madeira – Portugalsko
• Osnovna šola Slave Klavore, Maribor, Slovinsko
• Montfort College, Rotterdam, Nizozemí
Odkazy se k tomuto projektu:
Webové stránky projektu v angličtině
Aktivity k zahájení projektu
Informace o výjezdu na Madeiru
Informace o výjezdu do Holandska
Informace o výjezdu do Slovinska
Informace o výjezdu do Francie
Informace o výjezdu do Turecka
AKRAN ZORBALIĞINA AVRUPA BOYUTUNDA ÇOZUMLER
Český název: Šikana mezi vrstevníky a její řešení v evropské dimenzi
Číslo projektu: 2020-1-TR01-KA229-092331_3
Termín: září 2020 – srpen 2023
Partnerské školy:
• Sehit Enver Bugur Ortaokulu, Adana, Turecko (hlavní koordinátor)
• Szkola Podstawowa nr 4 im. Mikolaja Kopernika, Tarnobrzeg, Polsko
• Agrupamento de Escolas de Esgueira, Aveiro, Portugalsko
• Liceo Lucio Piccolo di Capo d Orlando, Capo d Orlando, Italy
Odkazy k tomuto projektu:
Informace o výjezdu do Portugalska
Informace o výjezdu do Itálie
Informace o výjezdu do Turecka
Building a Better Future – Vytváříme lepší budoucnost
Číslo projektu: 2018-1-PL01-KA229-050595_2
Termín: září 2018 – srpen 2021
Partnerské školy:
• Szkoła Podstawowa nr 211 z Oddziałami Integracyjnymi im. J Korczaka, Varšava, Polsko (hlavní koordinátor)
• Osnovna šola, Velika Dolina, Slovinsko
• Istituto Comprensivo Fratelli Linguiti,Giffoni Valle Piana, Itálie
Odkazy k tomuto projektu:
Webová stránka v angličtině
Informace o výjezdu do Itálie
Informace o výjezdu do Slovinska
Informace o setkání u nás
Meet up with the Future (2016 – 2018)
Partnerské školy:
• Vestmannaeyar, Island
• Ankara, Turecko
• Michelstadt, Německo
• Stavanger, Norsko
Home, sweet home (2012 – 2014) – projekt Comenius
Partnerské školy:
• Michelstadt, Německo
• Vestmannaeyar, Island
• Ankara, Turecko
• Madrid, Španělsko
• Varna, Bulharsko
Projekty jsou financovány z prostředků Evropské unie.
Třídy
Žákovská knížka
Školní družina
Školka
Jídelna
Školní časopis
Aktuality ze školy
Vánoční laťka 2025
Ve čtvrtek 19.12.2024 proběhla tradiční Vánoční laťka.
PF 2025
Přejeme krásné prožití svátků, hodně zdraví a spokojenosti.
Vánoční rodinný turnaj v badmintonu (Gajdošová)
V sobotu 14.12. jsme si chtěli před Vánoci malinko zasportovat...