Erasmus+
Program Erasmus+
Naše škola se mezinárodním projektům spolupráce škol věnuje od roku 2012 a za tu dobu jich úspěšně realizovala již pět. V současné době jsme součástí šestého projektu a také jako zkušená škola máme podanou žádost o akreditaci v programu Erasmus+.
Bližší informace k projektům Erasmus+ na naší škole jsou prezentovány společně s fotografiemi ZDE.
Probíhající projekt:
Engaging Learners through Escape Games to Achieve SDGs
Český název: Vzdělávání žáků prostřednictvím únikových her za účelem dosažení cílů udržitelného rozvoje
Číslo projektu: 2024-1-CZ01-KA220-000254191
Termín: 1. 10. 2024 – 30. 9. 2026
Partnerské organizace:
- DIEFTHINSI PROTOBATMIAS EKPAIDEFSIS FTIOTIDAS, Řecko
- Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği, Turecko
- Agrupamento de Escolas Trigal de Santa Maria, Portugalsko
- Second You, Irsko
- Daugmales pamatskola, Lotyšsko
Jedná se o mezinárodní projekt spolupráce škol, vzdělávacích institucí i jedné neziskové organizace, naše škola je hlavním koordinátorem tohoto projektu. Projekt má zkrácený název „STEAMscape pro udržitelnost“ a propojuje STEAM vzdělávání (Science – věda, Technology – technologie, Engineering – inženýrství, Art – umění, Mathematics – matematika) s udržitelným rozvojem prostřednictvím inovativního učení založeného na únikových hrách (escape games). Cílem projektu je zvýšit porozumění žáků změně klimatu, udržitelné spotřebě a čisté energii a zároveň podpořit jejich zájem o STEAM předměty propojením s reálnými problémy. Projekt poskytne pedagogům nástroje pro efektivní integraci STEAM a environmentálního vzdělávání, a zajišťuje rovný přístup ke kvalitnímu vzdělání. Prostřednictvím interaktivních únikových her, workshopů a online zdrojů projekt podporuje digitální gramotnost, kritické myšlení a evropskou spolupráci ve vzdělávání a rovněž zavádění inovativních metod do výuky. Součástí projektu budou pracovní výjezdy vybraných učitelů do partnerských zemí. První setkání proběhne v ČR, další pak v Lotyšsku, Portugalsku a Řecku.
Hlavní přínosy projektu pro vyučující: Učitelé získají přístup k inovativním výukovým materiálům, včetně interaktivních únikových her, které jim pomohou efektivně integrovat STEAM a environmentální vzdělávání do své výuky. Projekt také nabízí workshopy a školení zaměřené na digitální gramotnost, výuku založenou na hrách a STEAM vzdělávání, což zvýší profesní kompetence vyučujících. Projekt podporuje evropskou spolupráci, což umožní učitelům sdílet osvědčené postupy, zkušenosti a učební materiály s kolegy z různých zemí.
Hlavní přínosy projektu pro žáky: Zvýšený zájem o STEAM předměty – projekt propojuje STEAM obory s reálnými problémy, jako je změna klimatu a udržitelná spotřeba, což zvyšuje jejich atraktivitu a relevantnost pro žáky. Prostřednictvím interaktivních únikových her a digitálních nástrojů bude u žáků rozvíjena schopnost kritického myšlení a digitální gramotnost, což jsou klíčové dovednosti pro budoucnost. Žáci také získají hlubší porozumění klíčovým environmentálním problémům a budou motivováni k tomu, aby se aktivně podíleli na jejich řešení.
Ukončené projekty:
Youngsters of Generation Z Learning to Manage and Control the Technology in a Positive Way by Robocoding
Český název: Mládež generace Z učící se ovládat a řídit používání technologií pomocí robotického kódování
Číslo projektu: 2020-1-FR01-KA229-079742_2
Termín: září 2020 – srpen 2023
Partnerské školy:
• College Saint Michel, Nort-sur-Erdre, Francie (hlavní koordinátor)
• Konya Selçuklu Hamidiye Imam Hatip Ortaokulu, Konya, Turecko
• Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto Portugal da Silva, Funchal, Madeira – Portugalsko
• Osnovna šola Slave Klavore, Maribor, Slovinsko
• Montfort College, Rotterdam, Nizozemí
Odkazy se k tomuto projektu:
Webové stránky projektu v angličtině
Aktivity k zahájení projektu
Informace o výjezdu na Madeiru
Informace o výjezdu do Holandska
Informace o výjezdu do Slovinska
Informace o výjezdu do Francie
Informace o výjezdu do Turecka
AKRAN ZORBALIĞINA AVRUPA BOYUTUNDA ÇOZUMLER
Český název: Šikana mezi vrstevníky a její řešení v evropské dimenzi
Číslo projektu: 2020-1-TR01-KA229-092331_3
Termín: září 2020 – srpen 2023
Partnerské školy:
• Sehit Enver Bugur Ortaokulu, Adana, Turecko (hlavní koordinátor)
• Szkola Podstawowa nr 4 im. Mikolaja Kopernika, Tarnobrzeg, Polsko
• Agrupamento de Escolas de Esgueira, Aveiro, Portugalsko
• Liceo Lucio Piccolo di Capo d Orlando, Capo d Orlando, Italy
Odkazy k tomuto projektu:
Informace o výjezdu do Portugalska
Informace o výjezdu do Itálie
Informace o výjezdu do Turecka
Building a Better Future – Vytváříme lepší budoucnost
Číslo projektu: 2018-1-PL01-KA229-050595_2
Termín: září 2018 – srpen 2021
Partnerské školy:
• Szkoła Podstawowa nr 211 z Oddziałami Integracyjnymi im. J Korczaka, Varšava, Polsko (hlavní koordinátor)
• Osnovna šola, Velika Dolina, Slovinsko
• Istituto Comprensivo Fratelli Linguiti,Giffoni Valle Piana, Itálie
Odkazy k tomuto projektu:
Webová stránka v angličtině
Informace o výjezdu do Itálie
Informace o výjezdu do Slovinska
Informace o setkání u nás
Meet up with the Future (2016 – 2018)
Partnerské školy:
• Vestmannaeyar, Island
• Ankara, Turecko
• Michelstadt, Německo
• Stavanger, Norsko
Home, sweet home (2012 – 2014) – projekt Comenius
Partnerské školy:
• Michelstadt, Německo
• Vestmannaeyar, Island
• Ankara, Turecko
• Madrid, Španělsko
• Varna, Bulharsko
Projekty jsou financovány z prostředků Evropské unie.
Třídy
Žákovská knížka
Školní družina
Školka
Jídelna
Školní časopis
Aktuality ze školy
Sobotní dopoledne s grafikou (Krousová, Kvasničková)
16. listopad přivítal dopoledne účastníky grafického tvoření.
Turnaj AŠSK Florbal - chlapci 8.-9.třídy (Gajdošová)
V pátek 15.11.2024 proběhlo pokračování FLORBALOVÉHO maratonu...
Martinský průvod (Krňanská)
11.11.2024