Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

Více informací
Základní škola a Mateřská škola Barvířská Liberec

Důležitá sdělení - dopravní omezení před školou

Evropský den jazyků (Šulcová)

Od roku 2001 se 26.září slaví evropský den jazyků. Na naší škole se stalo již tradicí, že je tento den pro naše žáky dnem projektovým, kdy si připomínají jazykové bohatství Evropy a umění – „domluvit se“. Říká se – „Řeč je pramenem nedorozumění“ - ale v pátek 27.9. si naši žáci dokázali, že všechno jde, jen člověk musí chtít a pak je jedno jakým způsobem mezi sebou komunikujeme.
Program byl bohatý, a tak si každý mohl vyzkoušet řadu komunikačních dovedností a otestovat si své jazykové znalosti.
Žáci 4. ,5. a 6. tříd pracovali ve třech různorodých skupinách. Poznávali taje anglického jazyka formou her, soutěžili v kvízu o Evropě a pracovali s anglickými slovníky.  Také si vyzkoušeli Braillovo písmo a uvědomili si, jak se cítí slepý člověk. 2.A se seznamovala se zajímavostmi Švédska a 1.B Ruska. 3.B vařila bramboráky podle anglického receptu.
Speciální program měla 1.A, do které chodí tři děti z Ukrajiny, Bulhar a Moldavan. A tak si žáci sdělovali, jak se v těchto jazycích řeknou některá slova, pozdravy či zdvořilostní fráze. Zajímavé bylo i vyprávění tří ukrajinských maminek, které děti seznamovaly se svátky a tradicemi na Ukrajině.
Žáci 2.stupně se rozdělili do skupin a v pěti 30minutových blocích se věnovali různým tématům – Programovací jazyk SCRATCH, Základy Chorvatštiny, English in sports, English games, Hymny států EU, Čj a Slovenšt.-jazyky příbuzné, Vlajkové pexeso, Jeopardy game(Riskuj), Státy-SRN, Švýc., Rak.
Nezapomenutelným zážitkem pro všechny třídy bylo i anglické divadelní představení. Žáci 7., 8. A 9. tříd si mohli vyzkoušet i hru na didžeridu a ochutnat tradiční australskou pomazánku.
Páteční projektový den se nám vydařil a hlavně umožnil všem žákům nahlédnout do kulturní a jazykové Evropy trochu jiným způsobem, než je běžné vyučování.